Skip to content
Výuka IKT SZŠ Jaselská
Výukové materiály do předmětu IKT na SZŠ Jaselská
Hlavní strana
O webu
Kontakt
Home
1.LA, 1.LB Informační a komunikační technologie
1.LA, 1.LB Informační a komunikační technologie
Curriculum
8 Sections
96 Lessons
40 Weeks
Expand all sections
Collapse all sections
Úvod
3
1.1
1. Úvodní hodina, seznámení, řád učebny (16.9.2025)
1.2
2. Vybavení učebny a práce na školních PC (16.9.2025)
1.3
ITFitness (23.9.2025)
Informace, data, kódování
8
2.1
3. Informace a data (23.9.2025)
2.2
4. Jednotky informace (30.9.2025)
2.3
5. Jednotky informace, binární soustava (30.9.2025)
2.4
6. Kódovaní informací – text (7.10.2025)
2.5
7. Kódovaní informací – text pokračování (7.10.2025)
2.6
8. Kódovaní informací – obrázky a zvuk (14.10.2025)
2.7
9. Kódovaní informací – obrázky a zvuk pokračování (14.10.2025)
2.8
Test – převody jednotek, binární soustava
Počítačová grafika
19
3.1
9. Úvod do počítačové grafiky (21.10.2025)
3.2
10. Bitmapová grafika – Photopea, tvorba školní placky (4.11.2025)
3.3
11. Bitmapová grafika – Photopea, tvorba školní placky (4.11.2025)
3.4
12. Bitmapová grafika – Photopea, dokončenní školní placky (11.11.2025)
3.5
13. Bitmapová grafika – Zoner PhotoStudio (11.11.2025)
3.6
14. Vektorová grafika – základy (18.11.2025)
3.7
15. Vektorová grafika – pokračování (18.11.2025)
3.8
16. Vektorová grafika – dokončení (25.11.2025)
3.9
17. 3D grafika – úvod (2.12.2025)
3.10
18. 3D grafika – pokračování (2.12.2025)
3.11
19. 3D grafika – pokračování (9.12.2025)
3.12
20. 3D grafika – dokončení (9.12.2025)
3.13
XXX 16. Bitmapová grafika – GIMP ()
3.14
XXX 17. Bitmapová grafika – GIMP – pokračování ()
3.15
XXX. Bitmapová grafika – GIMP – pokračování 2 ()
3.16
ARCHIV 14. Bitmapová grafika – Zoner PhotoStudio – pokračování ()
3.17
ARCHIV 15. Bitmapová grafika – Zoner PhotoStudio – pokračování 2 ()
3.18
XXX. Vektorová grafika – úvod ()
3.19
XXX. Vektorová grafika – dokončení ()
Počítačový hardware
9
4.1
17. Historie výpočetní techniky, Využití počítačů, Informatizace (16.12.2025)
4.3
18. Hardware uvnitř PC – Základní deska, procesor, zdroj (16.12.2025)
4.4
19. Hardware uvnitř PC – paměť RAM, pevný disk, přídavné karty (16.12.2025)
4.5
20. Periferie – porty PC (28.11.2023)Copy
4.6
21. Periferie – výstupní zařízení – monitory, tiskárny,… (28.11.2023)Copy
4.7
22. Periferie – vstupní zařízení – myši, klávesnice,… (5.12.2023)Copy
4.8
23. Periferie – dokončení (5.12.2023)Copy
4.9
24. Hardware – opakování a shrnutí (12.12.2023)Copy
4.10
25. Hardware – test (12.12.2023, 19.12.2023)Copy
Operační systémy, Souborový systém, práce s daty
16
5.1
27. Operační systémy – úvod (12.12.2023, 19.12.2023)Copy
5.2
28. Operační systémy – nejpoužívanější OS (9.1.2024)Copy
5.3
29. Operační systémy – základní pojmy (9.1.2024)Copy
5.4
30. Operační systémy – OS Ubuntu (16.1.2024)Copy
5.5
31. Operační systémy – Linuxové distribuce (16.1.2024)Copy
5.6
32. Operační systémy – souborový systém (30.1.2024)Copy
5.7
33. Operační systémy – souborový systém (30.1.2024)Copy
5.8
34. Operační systémy – souborový systém a souborové manažery (13.2.2024)Copy
5.9
36. Operační systémy – Komprimace a archivace dat (13.2.2024)Copy
5.10
37. Operační systémy – nastavení systému, nápověda (20.2.2024)Copy
5.11
38. Počítačové viry, antivirová ochrana (20.2.2024)Copy
5.12
39. Ochrana dat (27.2.2024)Copy
5.13
40. Autorský zákon, ochrana autorských práv (27.2.2024)Copy
5.14
Test – Operační systém, Souborový systém (27.2.2024)Copy
5.15
ARCHIV. Operační systémy – základní pojmy ()Copy
5.16
ARCHIV 35. Operační systémy – ()Copy
Textové procesory
31
6.1
41. Textové procesory – úvod (5.3.2024)Copy
6.2
42. Textové procesory – úvod – dokončení (5.3.2024)Copy
6.3
43. Textové procesory – základní formátování (12.3.2024)Copy
6.4
44. Textové procesory – styly (12.3.2024)Copy
6.5
45. Textové procesory – záhlaví a zápatí, konce oddílů (19.3.2024)Copy
6.6
46. Psaní všemi deseti – cvičení (19.3.2024)Copy
6.7
47. Textové procesory – Tabulátory, zarážky (26.3.2024)Copy
6.8
48. Psaní všemi deseti – cvičení (26.3.2024)Copy
6.9
49. Textové procesory – Grafika v dokumentu (2.4.2024)Copy
6.10
50. Psaní všemi deseti – cvičení (2.4.2024)Copy
6.11
51. Textové procesory – formátování odstavců (9.4.2024)Copy
6.12
52. Psaní všemi deseti – cvičení (9.4.2024)Copy
6.13
53. Textové procesory – Obsahy (16.4.2024)Copy
6.14
54. Psaní všemi deseti – cvičení (16.4.2024)Copy
6.15
55. Textové procesory – Odkazy (23.4.2024)Copy
6.16
56. Psaní všemi deseti – cvičení (23.4.2024)Copy
6.17
57. Textové procesory – Tabulky (7.5.2024)Copy
6.18
58. Textové procesory – Tabulky – dokončení (7.5.2024)Copy
6.19
59. Textové procesory – Hromadná korespondence (14.5.2024)Copy
6.20
60. Psaní všemi deseti – dokončení (14.5.2024)Copy
6.21
61. Textové procesory – cvičení – jídelní lístek (21.5.2024)Copy
6.22
62. Textové procesory – cvičení – jídelní lístek (21.5.2024)Copy
6.23
63. Textové procesory – cvičení – jídelní lístek (28.5.2024)Copy
6.24
64. Textové procesory – cvičení – jídelní lístek – dokončení (28.5.2024)Copy
6.25
Test – textové procesory (1LA: 4.6.2024, 1LB: 11.6.2024)Copy
6.26
65. Textové procesory – Typografie – úvod (1LA: 4.6.2024, 1LB: 11.6.2024)Copy
6.27
66. Textové procesory – Typografie – základní pojmy (1LA: 11.6.2024, 1LB: 18.6.2024)Copy
6.28
67. Typografie – typografická pravidla (1LA: 11.6.2024, 1LB: 18.6.2024)Copy
6.29
68. Typografie – typografická pravidla ()Copy
6.30
69. Typografie – typografická pravidla – cvičení (1LA: 18.6.2024, 1LB: 18.6.2024)Copy
6.31
70. Typografie – typografická pravidla – cvičení ()Copy
Psaní věmi deseti a další (2021/22 NEPOUŽÍVÁME)
6
7.3
54. Psaní všemi deseti – cvičení ()Copy
7.4
55. Psaní všemi deseti – cvičení ()Copy
7.5
57. Psaní všemi deseti – cvičení ()Copy
7.6
58. Textové procesory – opakování ()Copy
7.7
59. Psaní všemi deseti – opakování ()Copy
7.8
61. Psaní všemi deseti – dokončení ()Copy
ARCHIV
4
8.3
ARCHIV 7. Typy počítačů ()
8.4
ARCHIV 8. Architektura osobního počítače ()
8.5
37. Elektronická komunikace – email ()Copy
8.6
38. Elektronická komunikace – email, Test – Operační systém, Souborový systém ()Copy
16. Vektorová grafika – dokončení (25.11.2025)
Obsah hodiny
Dokončovali jsme v práci v programu
VectorPea
Samostatně jsme kreslili zadané obrázky. Vše kreslíte na jeden list, po skončení práce kresbu odevzdáte.
Úkoly
Nakreslit
tučňáka
Nakreslit
sovu
Pokud vám zbyl čas, nakreslete svoje vlastní veledílo (volné téma). Veledílo bude obsahovat:
cestu perem
přechod
složené objekty
Zápisy
Modal title
Main Content